Wednesday, February 22, 2012

Khabarkan padaku...



Bismillah.
Assalamu'alaikum

Saya tidak sempat nak baca berita hari ini. Bagi saya satu kerugian jika saya tidak membaca apa yang berlaku atas muka bumi hari ini. Saya teringin nak buat status, jika saya tidak online sudi-sudikan sahabat facebook untuk tag nama saya di post masing-masing. Post tentang berita dunia saya maksudkan.Tapi siapa mahu peduli?


Hari ini masuk hari ke 66 mogok lapar Syeikh Khader Adnan.


Pembantaian di Syria masih berterusan dan terkini Rejim Basyar telah membuka Empangan Rastan bagi meneggelamkan bandar Hamah. Bayangkan pada musim sejuk dalam keadaan rakyat Syria bakal tenggelam kesan air dari empangan yang dibuka.


Semalam Al-Aqsa dirempuh dan Dr Yusuf Qardhawi menyeru dunia Arab melindungi Al-Aqsa.


Bantahan esok solidariti rakyat Malaysia pasal kapal Israel.


Tentera AS membakar Al-Quran di Afghanistan menyebabkan mogok di sana.


Rakyat Yaman keluar mengundi hari ini bagi memilih Presiden baru negara itu selepas pengunduran rejim Ali Abdullah Saleh yang mempersetujui cadangan Majlis Negara Teluk. 


Berlaku pembunuhan ibu oleh anak di Sungai Petani Kedah akibat dadah.


Dan yang paling terkini, saya baru tahu Jalan Pengkalan Chepa telah ditukar kepada Jalan Tok Guru pada Julai tahun lepas...sangat kesian yang ini :D



No comments:

Post a Comment

KakiBlog