Monday, October 20, 2014

Radio Al-Quran

Bismillah
Assalamua'alaikum.

Sejak si putih saya masuk hospital, saya jarang mendengar Radio Al-Quran dari Kaherah. Tambah lagi bila saya buka link yang saya bookmark, tiada dalam talian. Sehari demi sehari. Lamaa sikit bila dah rindu sangat nak dengar, minggu lepas saya merajinkan diri untuk google. Maka jumpalah link ini http://www.ertu.org/quran/QuranKareem.html sebelum ni pun, web ERTU juga, tapi tak dapat, dan kali ini tidak memerlukan software Real Player, Window Movie Player apa-apa lagi tu, hanya buka link tu, terus dapat dengar.

Allah terubat rasanya. Ada dekat setengah tahun tak dengar. Ramadhan lepas cari, tapi tak usaha cari :p ruuuuggiiii rasanya terlepas Ramadhan baru ni :'(

Saya  pernah berseloroh, masa tu dalam tramco nak balik Mansurah, "Nanti kan nak rakam yang Dj tu sebut إذاعة القرآن الكريم  من القاهرة , kemudian nak set ringtone bila balik Malaysia".
Sahabat saya tergelak dengan saya sekali raso nok ssuko. Apabila balik Malaysia, perkara pertama saya cari link radio ni, nak cek line :p


                                  
البث المباشر لإذاعة القرآن الكريم من القاهرة

Siaran radio ini hampir seluruhnya bacaan Al-Quran, terdapat juga kuliah tafsir, fiqh ibadah, perundangan. Pernah juga saya mendengar radio ni buat liputan sekiranya ada seminar, simposium dan persidangan dalam Mesir dan luar Mesir yang berkaitan dengan Al-Quran, sejarah Islam, peradaban Islam. Pada bulan Ramadhan ada siaran langsung solat terawih.




No comments:

Post a Comment

KakiBlog