Thursday, October 16, 2014

PROSMA IV


Bismillah.
Assalamu'alaikum.

Entri ini adalah entri lama yang pernah saya post di facebook dan multiply pada tahun 2010. Saya baiki sedikit tulisan mengikut tatabahasa yang saya rasa betul.
:)






Assalamualaikum~

PROSMA IV (Projek Sumbangan Amal Palestin) kembali lagi~sebelum ini hanya tengok saja barang-barang PROSMA dikutip di Markaz 1 ataupun di Dewan Persada Jazirah Al-Ward (DPJA). Tapi kali ini saya ditugaskan untuk mengutip dan mengelola sendiri barang-barang ini.

Tentunya PROSMA hanya kedengaran semasa hampirnya  Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan (PMHK). Klik link PMHK. Akan tetapi kerja-kerja yang berlaku belakang tabir sebaliknya, mengiklan, mengumpul barang dan menyelesaikan barang-barang untuk di bawa ke Kaherah. Tahun sebelum ini, Mansurah mencatat jumlah tertinggi.Manakala tahun ini tidak diumumkan pula.Paling tertinggi barangkali.
:D

PROSMA atau Projek Sumbangan Amal Palestin kali ini adalah kali yang keempat. PROSMA berjaya melaksanakan misinya misi kemanusiaan dalam mengumpul dana bagi mangsa kekejaman Zionis. Projek yang diletakkan di bawah seliaan Lajnah & Unit Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM ini dengan menggunakan modus operandi jualan barangan terpakai hasil kutipan daripada sumbangan ahli.

Kemeriahan kutipan barang-barang PROSMA di Mansurah pada mulanya agak biasa, namun panasnya PROSMA kian terasa apabila hari ke 2 terakhir ramai ahli Mansurah turun ke DPJA untuk menyumbangkan barang-barang mereka termasuklah koleksi tersayang.



No comments:

Post a Comment

KakiBlog