Saturday, October 27, 2012

Catatan Eid Adha

1428 Cairo
1429 Mansoura
1430 Mansoura
1431 Kelantan
1432 Cairo
1433 Kelantan

Orang kata raya haji meriah di Kelantan.Boleh jadi benar.Tapi yang betul-betul benar eid adha yang sangat meriah saya rasa di Mesir.Tok soh oyak la! Meme merioh.

10 Zulhijjah 1428
Saya sudah ditauzi'kan ke Mansoura ketika itu.Berusaha untuk balik beraya di Cairo bersama kawan-kawan yang dari Iskandariah dan kawan-kawan di Cairo.Teruja dengan unta pun sama.Nak bergambar dengan unta!

10 Zulhijjah 1429
Kali pertama Eid Adha di Mansoura.Kali ini saya beraya lain posisi.Ketika ini hampir 4 bulan memikul amanah sebagai Ketua Unit Perumahan HEWI DPMM.Seronok beraya di Mansurah!
Suasana yang kampung itu yang sangat mahal.Bersama adik beradik HEWI.Baju raya kami, baju rasmi HEWI!

10 Zulhijjah 1430
Tahun ini tahun saya!
Tahun ini saya menyambung perkhidmatan saya di DPMM dengan jawatan besar saya kira.Timbalan Setiausaha HEWI merangkap Unit Kebajikan dan Kemanusiaan HEWI DPMM.
Sebab itu tahun ni tahun saya!
3 ekor kambing saya kira tahun ini.



10 Zulhijjah 1431
Saya balik bercuti di Malaysia.Saya pun hampir lupa apa yang saya buat semasa eid adha di sini :)
10 Zulhijjah 1432
Saya sambut hari eid adha kali terakhir di Mesir.Sengaja balik lambat kerana mahu menyambutnya buat kali terakhir di Mesir dengan unta-unta :p

Gambar di bawah ini, Eid Adha di Mansoura 2011.Saya ketika ini berada di Cairo.







No comments:

Post a Comment

KakiBlog