Tuesday, July 19, 2011

Alhamdulillah

Dewan peperiksaan Kuliah Al-Azhar Lilbanat Mansurah, gambar ini diambil pada Jun 2008

   Tawakal 3la Allah ujar Dukturah Sofa' kepada saya seusai selesai syafawi.Dengan beliau saya syafawi madah Fiqh Muqaran bermacam soalan ditanya tentang dalil kehakiman, saksi bagi wanita, dan soalan-soalan sekitar pendakwaan.Alhamdulillah Allah mudahkan urusan saya.Semoga saya dan sahabat-sahabat saya 4 Syariah termasuk dalam orang yang berjaya.Nahnu Mumtaziin!


   Walaupun imtihan sudah berakhir, teruskan mengulang Al-Quran dan teruskan menelaah kitab-kitab kuliah dan kitab-kitab lain.Kini saya sedar kepentingan apabila balik Malaysia nanti. Sangat terasa kerdil ahli masyarakat bertanya itu dan ini. Apabila kita dididik dengan exam oriented, kita belajar semuanya untuk peperiksaan semata-mata.Kita lupa kepentingan kita menuntut ilmu.Lepas lulus semua peperiksaan, kita mendapat keputusan yang cemerlang maka pekerjaan yang baik dan gajinya lumayan kita cari.Semuanya baik, apapun biarlah semua yang kita buat kerana Allah.
Kanak-kanak di Mesir menjunjung eisy untuk dijual

 إعمل لدنياك كأنك تعيش أبداً و إعمل لأخرتك كأنك تموت غداً
"Berkerjalah seolah kamu akan hidup selamanya, beramallah seolah kamu akan mati esok hari"

No comments:

Post a Comment

KakiBlog