Tuesday, July 26, 2011

Hari ini, Allah telah memendekkan lagi jarakku denganNya

Ya Allah berkatilah mereka yang ikhlas mendoakanku pada hari ini, jadikan aku sebagaimana doa mereka kepadaku, murahkan rezeki mereka,panjangkan usia mereka untuk terus melakukan kebaikan dan beribadah kepadaMu.Aminn♥
Jazakumullah~

Terima kasih atas doa kalian...

Sudah 4 kali saya menyambut ulang tahun kelahiran di Ardhil Kinanah.Semuanya suasana yang berbeza.

Pada 25 Julai 2008 saya sempat menyambut ulang tahun yang ke 23 bersama-sama sahabat-sahabat saya di Pizza King, Kaherah.

25 Julai 2009 saya berpeluang menyambut hari lahir semasa percutian musim panas di Matruh Siwa.Memang menarik, saya diberi peluang untuk berucap semasa aktiviti dengan semua peserta.Tak tahu nak cakap apa masa itu.

25 Julai 2010 seingat saya, waktu ini saya sibuk dengan persiapan MAT kali ke 18.Sehari sebelum itu saya ke Tanta atas urusan ziarah ahli Mansurah yang baru sahaja melahirkan cahaya mata.Dan baru sahaja menyelesaikan urusan mengutip barang-barang PROSMA.

25 Julai 2011 saya menyambut ulang tahun kelahiran kali ini di Kaherah pada siangnya dan di Mansurah pada malamnya.Kelas bahasa saya mula hari ini dan esok saya ada mesyuarat MAT kali ke 19 dan latihan kereta sebelah paginya.


Yang berbeza semua, hari apa pun semuanya berbeza pengalaman dan peristiwa.

Terima kasih kepada ma dan ayah juga adik-beradik saya yang  bertahan dengan perangai saya sejak 26 tahun lalu bagi ma, ayah, along dan faiz juga adik-adik yang lain.Terima kasih kerana mendidik saya sesuatu yang berharga.

Hari ini hari lahirku
Hari ini bertambah lagi usiaku
Hari ini akan bertambah tanggungjawabku
Hari ini akan menjadikanku lebih matang
Dek ujian yang mdatang
Yang akan mjadi saksi ketabahan diriku mengharungi onak dan duri
Hari ini, Allah telah memendekkan lagi jarakku denganNya
Semakin kurang tempoh untuk beramal
Semakin kubur mempersiap tempat untukkuSemakin  bsedia malaikat maut dtg mjmputkuSemakin  dekat amalan dihitung
dan semakin hampir haruman firdausi atau azabnya jahanam
Allahu Robbi................

No comments:

Post a Comment

KakiBlog