Friday, July 22, 2011

Saya sudah punyai blog!


   Saya sudah lama ada blog.Cumanya namanya sahaja bukan blog.Boleh lawat di http://rafiqiwafiyye.multiply.com/ . Saya pernah menulis di sini namun hanya individu tertentu sahaja yang boleh membaca tulisan saya.Ya, saya agak takut untuk menulis. Saya lebih suka membaca tulisan orang lain.


   Sudah banyak kali orang minta saya menulis.Pandai ke saya nak menulis?
Ada satu komen di laman facebook saya,
 "Akak aktif berfb menulislah akak di blog...".Saya tersenyum. Ahlibait saya sudah banyak kali memanaskan saya tentang menulis di blog. Junior saya sebelum saya menjejak ke bumi Anbiya', pernah tanya alamat blog saya, dan beberapa orang lagilah.Seronok kata mereka.
وذكر فإن الذكرى تنفع المؤمنين

Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman. QS 51:55



  Saya memang bukanlah seorang yang tegas dalam penggunaan bahasa.Tetapi saya suka ambil berat tentang bahasa.Mungkin saya pernah berguru dengan guru yang memang strict dalam tatabahasa.

   Terima kasih Cikgu Murnee binti Mohamad (Maahad Muhammadi Perempuan 2001) dan Cikgu Mokhtar (Tuisyen Kami 2003).Saya mengenali kamus dewan semasa Darjah 6 masa, guru Bahasa Melayu saya waktu itu Cikgu Nek Ainon.Dan saya mula membelek Kamus Tatabahasa Dewan semasa Tingkatan 3, Cikgu Murnee guru Bahasa Melayu saya ketika itu.


   Tulisan saya yang terpanjang setakat ini masa mengarang esei SPM pada tahun 2003!


   Semoga blog ini bermanfaat untuk ummah!

No comments:

Post a Comment

KakiBlog