Thursday, November 1, 2012

Tiada tajuk



Hari Khamis yang tanpa motivasi.
Saya tidak ke pejabat.
Hanya buat kerja di rumah.
Suasana yang tidak memotivasi.
Jadi saya harus keluar juga hari ini.


Maktabah Al-Ealam, Rab2ah, Cairo                                    Maktabah Darussalam Hayyu Sabi3 , Cairo


Saya tiba-tiba teringat dulu.Semasa di Mansurah.Kalau saya sangat boring, tempat pertama yang saya akan pergi, kedai buku.Madinat Salam tujuan utama.Sekiranya saya di Kaherah, Darussalam dan Maktabah Al-E3lam.

Selain itu saya akan ke tepian Nil.
Jujurnya tiada istilah boring semasa di sana.Banyak kerja maa.

Sekarang, apa yang mampu saya buat? Pergi sungai Kelantan?
Pernah berpagi-pagi saya di sana.Nyaman!
Ke bookstore di sini.Setiap minggu saya pergi.Tapi dengan kekalutan.Tidak sempat untuk tengok buku-buku.

Hari ini saya mesti ke tempat memberi cas positif kepada saya.Mesti!

"Bekerjalah untuk duniamu seolah olah kamu akan hidup selamanya, dan bekerjalah untuk akhiratmu seolah olah kamu akan mati esok hari"



ESOK belum lahir lagi .. Dan KELMARIN sudah pasti mati
Apa mesti disibukkan .. hidupkan saja HARI INI ..!



No comments:

Post a Comment

KakiBlog