Wednesday, December 5, 2012

Saya mengajar mereka melalui pengalaman dan kehidupan.




Bismillah.
Assalamu’alaikum

Awal bulan lepas, saya diminta oleh ma dan ayah untuk mengajar di Masjid Al-Karomah.Saya tdak menerima dan juga tidak menolak.Yang pasti saya tidak minat mengajar atau menjadi seorang GURU.Akhirnya saya terima kerana tidak mengganggu tugas-tugas saya di pejabat.Sehingga kini saya masih mengajar adik-adik seawal 12 tahun hingga 16 tahun.Saya dapati saya makin seronok dan banyak kerja yang perlu dibereskan.

Saya sentiasa berfikir untuk memberikan yang terbaik kepada mereka.Saya anggap saya bukan guru mereka seperti guru di sekolah yang mereka sangka.Saya sememangnya dididik untuk menjadi fasilitator, saya jadikan mereka adik usrah saya. Saya kira itu yang membuatkan saya tidak tertekan untuk menghabiskan silibus.


Saya mahu mereka menjadi remaja yang sentiasa belajar, berfikir dan berbuat sesuatu untuk ummah.Doa saya!



1 comment:

KakiBlog