Sunday, May 8, 2016

''Kita tidak kalah..cuma belum menang .."

Bismillah

Pesan TGHH di Rusila pada PRU 13 :

Kalau kita kalah , kita kena bertenang itu tanda orang yang beriman yang redha dengan segala ketentuan.

Memang ada perjuangan ada kalah ada menang. Jika berlaku penipuan ingatlah kita ada akhirat sebagai medan kebenaran. Jangan lupa ada kerajaan yang lebih berkuasa iaitu kerajaan Allah s.w.t 

'Kita tidak kalah..cuma belum menang .."

Tahniah kepada semua jentera PRN Sarawak ๐Ÿ’ช
Teruskan perjuangan ☺

Semoga jumpa lagi Beting Maro ๐Ÿ˜ 







Saturday, May 7, 2016

Selamat Tinggal Beladin

Bismillah 

Ketika entri ini ditulis kali kedua selepas facebook, saya sudah berada di Kg Kalok, Pusa. Sedang berkemas pulang ke Kota Bharu. Sayu rasa hati.




Gambar atas SMK Beladin, ada 7 semua saluran. Saya bertugas seorang diri di sini, dibantu sahabat-sahabat lain di luar sana. Perasaan pertama kali seolah perasaan seribu kali.



Flowers grow back, even 
After they are stepped on. 

So will I.
resilience.

#betingmaro
#prnsarawak

8 Mei 2016
1:12 am
Kg Kalok, Pusa



Tuesday, May 3, 2016

Sendiri

Bismillah

Terkena pada batang hidung sendiri

"Aku sudah terbiasa sendiri, mengatasi segala masalah sendiri, menyimpan semua hal sendiri. Meski aku tahu, manusia pada umumnya akan memandang sebelah orang - orang yg terus hidup dalam kesendiriannya... Aku belum menemukan alasan yang tepat untuk hidup berbagi dengan orang lain. Aku merasa cukup dengan diri sendiri atau mungkin aku belum selesai dengan diri sendiri... Aku bertanya - tanya seperti apakah orang yang mampu menerima apa yang aku miliki, meski aku tidak memiliki apapun sebenarnya... Dan ketika aku melihat teman baikku satu persatu menemukan tempat berbaginya. Aku bahagia sekaligus sedih. Sebab aku tahu. Aku bukan siapa - siapa dan tidak menjadi siapa - siapa. Karna aku terlalu sibuk dengan diri sendiri yang tak kunjung selesai. . . " 

#kurniawangunadi 
#sendiri 
#sampainanti
#sampaibertemubelahanhati

Monday, May 2, 2016

Sungai Rimbas

Bismillah


Semakin dalam sebuah sungai, maka permukaannya akan terlihat tenang. Tidak beriak walau se-mili. Tapi jangan coba2 lompat, kita bisa terkejut dengan betapa dalam dasarnya.

Sebaliknya, semakin dangkal sebuah sungai, airnya mengalir deras, berisik, bergemuruh, terpercik kemana-mana. Tapi dangkal saja, cuma sebetis kaki, langsung terlihat dasarnya.

Begitu juga manusia. Semakin dalam pengetahuannya, dia tenang mengagumkan. Semakin dangkal wawasannya, dia berisik amat mengganggu tiada banyak manfaatnya.

*Tere Liye



♡ Subhanallah...nun di sana pemandangan hujan turun ๐Ÿ˜
Sungai ni ada buaya :D

Sungai Rimbas, Beting Maro
24 April 2016



KakiBlog